De eerste 50 Km is de baan nog goed. We rijden hier op de CAMPBELL HIGHWAY.
 
 



Daarna rijden over grintwegen en er zijn grote wegenwerken bezig.
 
 



We bevinden ons hier niet ergens op een oefenterrein maar zijn op weg naar ALASKA voor een trip van 6600Km.
 
 



De Franse ex-Officier Marc AJOUX tijdens de AM Break na 104 Km in de Jeep van Terry SHELSWELL.
 
 



Rechts af voor de lunch in FRANCES LAKE CAMPGROUND.
 
 



Goed vermomd tegen de kou en het stof. De begeleider in deze Jeep is een 15 jarige jongen.
 
 



Willy Denninger tijdens de PM BREAK op een AIR STRIP.
 
 



Het einddoel van dag 5 nadert. We rijden nog altijd op een grintbaan.
 
 



De langste voetgangersbrug in Yukon. Lengte 600 voet (182 Meter). Gebouwd tijdens WOII.
Is de enigste mogelijkheid de andere oever van de River Ross te bereiken als de veerpont niet uitvaart.
Is sedert 19 september 2012 gesloten wegens herstellingswerken.
 
 



Een gedeelte van het 335 inwoners tellende ROSS RIVER, einddoel van dag 5 (08 Augustus 2012).
 
 

 
 

 
 



Kort voor de start in ROSS RIVER. Regen of geen regen : CABRIOLET.
 
 



We rijden op losse grint. Het regent nog altijd.
 
 



In FARO: deze vrouw deelde met haar 2 kleine kinderen koeken uit aan de deelnemers van het konvooi.
Het regent maar verder.
 
 



AM BREAK ergens aan een grintopslagplaats. Geen weersverbeteringen in het zicht.
 
 



Aankomst in CARMACKS voor de lunch. Het regent en het is koud.
 
 



Foto links: van links Lamar ROWLAND, groepsleider van UNIT 2, Marc AJOUX, Jewel ROWLAND, Willy DELMEIRE.
Foto rechts: Willy DELMEIRE met links naast hem Jim DIAMOND.
 
 



Lunch in het overdekt ijshockey stadion. BBQ aangeboden door het stadje.
 
 



Nog in CARMACKS. Wat het weer aangaat, de kledij en het gezicht van Willy spreken boekdelen.
 
 



De PELLY RIVER BRIDGE. Gebouwd in 1959 en 264 meter lang.
 
 



De PELLY RIVER. Deze 608 Km lange stroom is een bijrivier van de YUKON RIVER.
 
 



Werk voor de boeg in PELLY CROSSING. Herstelling van de uitlaat van deze GMC.
 
 



Dezelfde GMC. Hopelijk zit er in die kist niet in wat er op geschreven staat.
 
 



Het BIG JONATHAN HOUSE en het PELLY CULTURAL CENTER in Pelly Crossing.
 
 

 
 

 
 



Startvoorbereidingen voor dag 7 (10Augustus) in PELLY CROSSING.
 
 



We rijden op de KLONDIKE HIGHWAY. In de achtergrond de brug over de STEWART RIVER.
 
 



Oprit naar de MOOSE CREEK LODGE voor de AM BREAK.
 
 



De MOOSE CREEK LODGE.
 
 



Aanschuiven voor enkele versnaperingen tijden de AM Break.
 
 



Wat denk je van mijn mooi huisje???
 
 



Binnenzicht van MOOSE CREEK LODGE.
 
 



Willy Denninger voor een der vele houten figuren in MOOSE CREEK LODGE.
 
 



De lunch wordt genomen in GRAVEL LAKE.
 
 



Het eerste gedeelte van het konvooi heeft zijn plaats ingenomen in GRAVEL LAKE.
 
 



KLONDIKE RIVER LODGE, einddoel van dag 7 bereikt.
 
 



KLONDIKE RIVER LODGE, het pompstation en een bandencentrale.
 
 



In Klondike River Lodge begint de DEMPSTER HIGHWAY. Richting Noorden tot voorbij de NOORDPOOLCIRKEL.
 
 



De brug over de KLONDIKE RIVER. We bevinden ons hier in de goudzoekersstreek van 1897-1898 (Klondike Gold Rush).
 
 



Aandenken aan de “KLONDIKE GOLDRUSH” van 1897-1898 in BURWASH LANDING-YUKON-CANADA.
 
 



Dinner in het restaurant van KLONDIKE RIVER LODGE. Wegens plaatsgebrek in 2 groepen.
 
 



De MILE ZERO LOUNGE als verwijzing naar de ALASKA HIGHWAY vertrekplaats DAWSON CREEK.
 
 



DON CHEW (rechts) met de Fransman MARC AJOUX die een Engels woordenboek als behulpmiddel bezit.
 
 



Smakelijk: Soep, salade, koteletten en aardappelsalade.
 
 



Het RV CAMP in KLONDIKE RIVER LODGE.
 
 



Wat gebeurt er hier ? Acht man rond een Jeep en niemand doet iets. Komt me zeer bekend voor.
 
 



Rustig een babbelke slaan na gedane arbeid. Het weer is er zo te zien ook naar.
 
 



Hier zien we Mc CLUSKEY tussen zijn veldbed en zijn Jeep WILLYS. Deze veteraan van WO II is over de tachtig jaar oud.
 
 

 
     
         
Vorige pagina
  TOP   Volgende pagina