Een eindeloos lange weg richting NOORDPOOLCIRKEL-NOORDERBREEDTE 66°33ʹ
 
 



Begin van het TOMBSTONE TERRITORIAL PARK.
 
 



Hoe meer we richting Noorden rijden hoe kaler wordt het landschap.
 
 



AM BREAK ergens in een grindopslagplaats.
 
 



Hier heeft er iemand een paar kleine monumenten met rondliggende stenen gemaakt.
 
 



PIT STOP. Bekijk de stofwolken op de baan.
 
 



Van links:De M 109 van Donna en Billy Jackson, een Chevrolet Cargo en een Dodge Ambulance.
 
 



HOTEL EAGLE PLAINS, het einddoel van dag 8. Een OASE in de WILDERNIS. Inwoners: 08.
 
 



De bar van het EAGLE PLAINS HOTEL. Aankopen: 1 zakje gedroogd vlees, 2 Mars, zakje spekken = 14 CDN Dollar =11.20 EUR.
 
 



Grote beesten te zien op deze beelden (aan de muur natuurlijk).
 
 



“DRIVERS MEETING” voor de route van de volgende dag in de garage van het Hotel Eagle Plains.
 
 

 
 

 
 



Wat een bloemenpracht aan het Eagle Plains Hotel alhoewel de temperatuur in augustus reeds aan de lage kant ligt.
 
 



Klaar voor de start naar de ARCTIC CIRCLE.
De tekst boven is geen schrijffout. Ze zijn inderdaad op weg naar de NOORDPOOLCIRKEL met een open Jeep.
 
 



Nog zo een eindeloos lange grindweg richting ARCTIC CIRCLE.
 
 

 
 



CHEVROLET CARGO opstelling aan “ THE CIRCLE” (Noordpoolcirkel-Noorderbreedte 66°33ʹ).
 
 



De truck van Willy Denninger en Willy Delmeire aan de ARCTIC CIRCLE.
 
 



De ARCTIC CIRCLE (66 °33ʹNB) – NOORDPOOLCIRKEL.
 
 



Groepsfoto van enkele deelnemers genomen aan de ARCTIC CIRCLE. Vooraan het ARMY MOTORS MAGAZINE.
 
 



Het schijnt hier fris te zijn.
 
 



Het merkpunt van de 66ste°33ʹ NB. De temperatuur van 12 augustus 2012 is 4°C (Celsius) = 40°F (Fahrenheit).
 
 



Links: Glen BACK. Rechts: Willy 1 met Mike PICARD.
 
 



Terugkeer van de ARCTIC CIRCLE.
De route naar EAGLE PLAINS HOTEL heeft men heen en terug gedaan.
 
 



Het landschap in het TOMBSTONE TERRITORIAL PARK.
 
 

 
 

 
 



Herstellingen en onderhoud voor het vertrek.
 
 



Aankomst in DAWSON CITY.
 
 



De inrit naar het RV Park Camp Ground in Dawson City, de overnachtingsplaats.
 
 



Het spoorwegmuseum van Dawson City.
 
 

 
 



Het museum van Dawson City, de 2de grootste stad van YUKON met 1327 inwoners.
 
 



Een der zalen van het museum.
 
 



De DAWSON CITY GENERAL STORE LTD. in Dawson City.
 
 



Het monument van de gesneuvelden van “DE GROOTEN OORLOG 1914-1918” uit de Provincie YUKON.
 
 



Het monument van de pioniers die de weg gebaand hebben voor de grote KLONDIKE GOLDRUSH.
 
 



Een straat in DAWSON CITY.
Anecdote: Vele oude gebouwen zijn opgetrokken zonder de nodige fundamenten, omdat de bodem hier bestendig gevroren is.
Door de moderne verwarming der huizen dooit de grond en de huizen zakken scheef.
 
 



Het PALACE GRAND THEATRE.
 
 



Dinner genomen in het TRIPLE JJJ HOTEL.
 
 



Het VISITOR CENTRE in Dawson City. Ligt aan de Yukon River in de omgeving van de FERRY.
 
 

 
 

 
 



De DREDGE NO 4. Dit is een van de grootste drijvende graafmachines ooit gebouwd voor de goudontginning en goudwassen.
Gebouwd in 1913 en in werking tot 1965. Bevindt zich op 16 Km van Dawson City in BONANZA CREEK.
 
 



Een gedeelte van de graafarm. Hier ziet men duidelijke hoe gigantisch deze graafmachine is.
 
 

 
 



CLAIM 33 GOLD PANNING. Nog een voormalige goudzoekers locatie.
Hier is ook het JERRY BRYDE KLONDIKE MINING MUSEUM.
 
 



Een FARGO Camionnette in het Museum. Het merk FARGO werd in CANADA gebouwd door CHRYSLER.
 
 



Betekenis van het woord FARGO:
Stad in NORTH DAKOTA (USA) of  FAR = VER  -  GO = GAAN (verwijst naar de levensduur van het voertuig)
 
 



Het Stoomboot Museum KENO in Dawson City. De aandrijving gebeurde met een schoepenrad achteraan(hier niet zichtbaar).
 
 



De KLONDIKE SPIRIT plezierboot op de YUKON RIVER in DAWSON CITY.
 
 



Willy op de KLONDIKE SPIRIT voor een trip eerst stroomop en daarna stroomaf op de YUKON RIVER.
 
 



Wij varen voorbij aan een “stoombootkerkhof “.
 
 



De beste stuurlui staan aan wal !!!
 
 



Je raadt goed wat dit etablissement aangaat !!!!! Maar.... het is uit een ander tijdperk.
Het FLORA DORA HOTEL bestaat niet meer en er staat een pop achter het venster.
 
 



Normaal is de FERRY dicht voor onderhoud op woensdag van 5 tot 7 uur AM. Deze week echter op dinsdag van 8 tot 10 PM.
Wij komen eraan om overgezet te worden op dinsdag 8 uur PM. Dan maar meer dan 2 uur wachten.
 
 



Wachten maar op de GEORGE BLACK FERRY om de YUKON RIVER over te steken voor de overnachting op
de YUKON GOVERNMENT CAMPING GROUND aan de andere oever. Daardoor veel tijd gespaard morgenvroeg.
 
 



De veerpont is terug in werking en de eersten worden overgezet.
 
 



Het is al bijna donker als wij overgezet worden.
 Bovendien rijden we nog aan de overnachtingsplaats voorbij en overnachten op een grindopslagplaats
 
 

 
     
         
Vorige pagina
  TOP   Volgende pagina