Jozef vroeger en nu.
 
 



Links: In de Genieschool in 1955.
Rechts: Klaar voor de vaarschool met de M2 boot.
Met de engelse helm, als wapen de MAUSER en reddingsvesten met kurkdoppen.
 
 



Op de polygoon GÉRONSART voor veldwerkoefeningen.
Zittend in het midden Etienne WILLEMS, medeleerling. Rechts naast hem Jozef WILLO.
 
 



De loopploeg van de Genieschool voor een wedstrijd tegen de Commando´s op de citadel van NAMUR.
 
 



Overhandiging van de beker aan de ploeg van de GnSch. Kledij: Battle-Dressvest op de sportkledij.
 
 



Sgt Jozef WILLO bewondert het mooie panorama van Kamp Vogelsang en het Eifelgebergte.
 
 



Van rechts boven: Sgt BASTIAENSENS, Sgt WILLEMS, Sgt VERKEST, Sgt WILLO, Sgt VERBOVEN
Van rechts zittend: Sgt THEUNIS en Sgt VAN GAEL.
 
 



Met de Vedette SELVE op het meer in Vogelsang.
Soms “misbruikte” men deze motorboot om te vissen maar dan met springstof.
 
 



Hier het resultaat van zo een verboden visvangst: 1 halve emmer vis.
Van links: 1Sgt Maj AERNOUT, Sgt CUMPS (doet of ze normaal gevist hebben) Sgt SEVERENS, Sgt WILLO.
 
 



Opruimen van een weg uit SOMMERFELDMATTEN te Arnsberg bij het 4 CHASSEURS à CHEVAL (4 ChCh).
 
 



Sgt WILLO toont hoe de knopen moeten gelegd worden om de lading zeker naar Kassel te kunnen brengen.
 
 



Nog een laatste piket inkloppen en een laatste sigaret roken, de KONING kan komen.
 
 



Bij een eventueel konflikt met het Oostblok werd aan het IJZEREN GORDIJN een verdedigingsgordel opgesteld.
Hier de te vernietigen veerpont aan de sluis van SPEELE op de FULDA. Bemerk het compassement en de springladingen.
Sgt WILLO geeft uitleg aan Z.M. DE KONING.
Links Kapt DAELEMANS; Cie Comd van de A CIE 6 Gn, en in burger Dhr GILSON. Minister van Landsverdediging
.
 
 



Het hoge gezelschap begeeft zich naar een maquette van de SLUIS VAN SPEELE (Op de Fulda tussen Kassel en Hann.Münden).
 
 



Sgt WILLO geeft uitleg aan Koning BOUDEWIJN over de manier van onbruikbaar maken van de SLUIS VAN SPEELE.
 
 

 
 



Sgt WILLO bij het ontrollen van de knalkoord voor het maken van het pyrotechnisch compassement.
 
 



Het resultaat na het opblazen van de ladingen.
 
 



Op verkenning als voorbereiding voor een langdurige oefening.
Van links: Sgt LATTREZ, Sgt VERBOVEN, Olt WERY, Sgt VANDEBORRE en Sgt WILLO
.
 
 



Sgt VERBOBEN als chauffeur van de Camionnette DODGE met naast het voertuig Sgt WILLO.
 
 



Voorbereiding voor een troepenschouwing met voertuigen in de omgeving van KASSEL.
Van links: Sgt WILLO, Sgt KONINGS en Sgt MANGELSCHOTS. Naast het peloton 1 Sgt TOPS, CSM van de A Cie.
 
 



1ste Plaats in : Brussel-Houffalize, Brussel-Westende en Superprestige seizoen 1984.
 
 



Bronzen medaille voor de 3de Plaats in het Europees Kampioenschap in Mechelen 1984.
 
 

 
 



Het KLEIN KASTEELTJE in Brussel. De start in het militaire leven.
 
 



De ingang van de Noordvaart Kazerne.
 
 



De blok aan de zijde van de Frankfurterstrasse. Op het 1ste verdiep was de 1 Cie van 6 Genie gelegerd.
 
 



Het muurtje achter de Mess Onderofficieren en aan de Maintenance Genie.
Wie hier de “muur “probeerde te doen kwam voor een verrassing te staan, aan de achterkant was ze 4 meter diep.
Aan de voorkant 1 meter hoog. Ooit sprong er iemand over zonder te kijken en brak zijn been.
 
 



Jean Pierre op een Camion MAN voor de kantine troep van 6 Genie.
 
 



Op de parking der FULLTRACK´s achter de blok van de 2 Cie.
De Fulltrack 3-2 is een erfenis van het 2 Jagers te Paard (Kenteken van het A-Escadron).
 
 



Zoals men kan vaststellen was de parking niet van de modernste. Hier Jean Pierre met enkele vrienden.
 
 



Intercie sportwedstrijd op de Hessenkampfbahn in Kassel. Links vooraan, wie herkent hem ... Sgt Jos LAEREMANS.
 
 



Appel van de ploegen.
 
 



Dit is waarschijnlijk de 9 KM test. Foto genomen in de omgeving van de kazerne.
 
 

 
 



Een BROCKWAY duwt de aanhangwagen met de mototboot vedette SELVE richting oever van het meer.
Dit was in Vogelsang niet eenvoudig wegens het hellend terrein.
 
 



De motorboot wordt met een kabelsysteem uit de aanhangwagen gehaald tot hij vrij drijft op het water.
Omdat de aanhangwagen niet horizontaal stond was het soms moeilijk de boot in het water te krijgen.
 
 



Men heeft 2 GMC´s (Compressor Le Roi) nodig om de ledige aanhangwagen van de oever weg te krijgen.
In Vogelsang had men twee mogelijkheden om te werken: in het slijk of onder het stof.
 
 



Opblazen der vlotters met behulp van de Compressor Le Roi. Hier is het middenstuk (de sigaar) nog niet opgeblazen.
 
 



Het vlot is af en de Vedettes Selve zijn met kabels aan het vlot bevestigd.
De kabels waren gewoon aan de vedette en aan de panelen vastgemaakt.
Bij het duwen van het vlot geen probleem maar bij het achteruit varen was dat een tamelijk onzeker systeem.
 
 


Een proefvaart zonder lading. De vlotcommandant staat op de houten dekplanken in het midden van het vlot en geeft met gebarentaal zijn bevelen aan de operators van de vedettes.
 
 



Demonstratie voor een wateroverschrijding met M2 aanvalsboten en vaarbak 3/3.
 
 



Uitleg over het opblazen van een vlotter voor het maken van SRE vlotten of bruggen.
Vooraan de langsliggersramen voor het maken van het dek van een vlot (samen met de dekplanken).
 
 



Het plaatsen van de stalen rijweg elementen op de vlotter met behulp van de portiek van Brockway.
Later werd het portieksysteem van de Brockway toegepast in de burgerij voor het tranporteren van containers.
 
 



Klaar voor de start op het paradeplein van de Kazerne Noordvaart.
 
 



Start via de Frankfurterstrasse onder het waakzaam oog van de RP´s (Regiment Politie).
 
 



Verplaatsing naar het oefengebied ergens in de omgeving van Kassel.
 
 



Er staat bruggenbouw op het programma, hier een M2 boot aanhangwagen met 7 boten.
 
 



Tussenstop.
 
 



Groepsfoto van de sectie voor de Fulltrack.
 
 



De gecamoufleerde Fulltrack van de Sectie 1-2 (2de sectie van het 1ste.peloton van de 1ste Cie van 6 Genie).
 
 



De fameuze “Five in One” maaltijden. Hier staan echter 2 rantsoenen. Dus voor 10 man !!!!
Links Sgt Eddy JACOBS.
 
 



De VAARBAK 3/3 (3 gekoppelde M2 Boten-2x3 dekpanelen-2 dubbele opritten) aangedreven
met de buitenboordmotor JOHNSON. Vlotoverste is Sgt LAEREMANS. We bevinden ons op de WESER.
 
 



Een SRE brug versmald type(geen houten M2 dekpanelen).
Vooraan liggen wel de verkeerde opritten (hier hebben we de mannelijk in plaats van de vrouwelijke).
 
 



Rechts in het paneel ziet men de 2 ligplaatsen der pinnen voor de vrouwelijk opritten.
 
 



Een bresoverschrijding met SRE schragen. 3 elementen is een beetje veel aan gewicht, daarom het levend tegengewicht.
Als hulpmiddel de kraan QUICK-WAY.
 
 

 
 



Jean Pierre VAN INGELGEM woont nu in RUMST.
 
 

 
 

 
 

 
 



Uittreksel uit de Dagelijkse Orders van het 6 Genie van 23 April 68. Sdt Mil j.P. VAN INGELGEM mag naar huis.
Het duurde echter tot 31 December 1974 voor alles definitief vergeten was.
 
 



Brevet van operateur Vedette Selve.
 
 



Behaald met GROTE VRUCHT. De onderrichters waren Sgt RECOUR en Sgt LAEREMANS.
 
 

 
     
         
Vorige pagina
  TOP   Volgende pagina