Nog een beeld van de registratie der deelnemers.
 
 



Zeer goed bedacht. Een slaapplaats gebouwd op het chassis van een Jeep aanhangwagen.
 
 



Een Jeep WILLYS-ELEKTRO. Na twee dagen was hij echter OUT.
 
 



Een generator aangedreven met benzine (gas=benzine) zorgt voor de voeding der batterijen.
Waar ligt nu het verschil met een normale benzinemotor?
 
 



Deze DODGE Weapons Carrier van Jeff en Wendy ROWSAM staat vooraan in de kolonne naar ROLLA.
 
 



Voorbereiding voor de start naar ROLLA. Terry SHELSWELL (Convoy Commander) geeft aanwijzingen.
 
 



Kort voor de start naar ROLLA.
 
 



De start vanuit de truck van de twee Willy´s. Het is nog niet koud, de deuren zijn nog niet geplaatst.
 
 



Het konvooi rolt richting ROLLA.
 
 



Een zicht op het rollende konvooi uit een andere richting genomen.
 
 



Aankomst in het 100 jarige ROLLA.
 
 



Alle voertuigen hebben ROLLA goed bereikt.
 
 



Dit was het stadje ROLLA in1921 en bestond dan 9 jaar.
 
 



Een plaatselijke groep zorgde voor stemming op de100 jaar viering van Rolla.
 
 



Er is veel belangstelling voor de konvooi voertuigen tijdens de viering van 100 jaar Rolla.
 
 



Maaltijd in de OLD ROCKWELL PUB in Dawson Creek na de terugreis van ROLLA.
 
 



Voor de pub ontdekte Willy 1 een mooie Harley Davidson.
 
 



Enkele deelnemers op de dag der openingsceremonie.
 
 



In DAWSON CREEK staat alles in het teken van de ALASKA HIGHWAY. Rechts MILE “0”.
 
 



Plakaat dat zich op het gedenkteken van foto boven links bevindt.
 
 



Een standbeeld ter herinnering aan de bouw van de ALCAN Highway.
 
 



Links: nog een herinneringsbord en rechts de dagelijkse mededelingen van de konvooileiding.
 
 



Het Alaska Hotel in Dawson Creek. Een paar weken later op vrijdag 14 september 2012 ontstond er een hevige brand.
 
 



Het oude treinstation van Dawson Creek.
 
 



Vervoer per spoor van de voertuigen nodig voor het bouwen van de Alaska Highway in 1942.
Kopij van de foto uit het museum van Dawson Creek
 
 



De US Genie en Canadese burgers bij de bouw van een houten brug in 1942.
Eerst hebben ze een pontonbrug geworpen om het materiaal  aan de andere oever van de rivier te kunnen brengen
 
 



De bouw van de ALCAN HIGHWAY was werkelijk niet te onderschatten. De Genie rukt met zwaar materieel aan.
 
 



Aan ontspanning werd ook gedacht. Hier zijn waarschijlijk de OPEN AIR vertoningen ontstaan.
 
 



De WALTER WRIGHT PIONEER VILLAGE vanWATSON CREEK. Een aard BOKRIJK op zijn Canadees.
 
 



Ontbreken in geen enkel museum in deze streek : de Oldtimers van de bouw van de ALCAN Highway.
 
 



Een smidse uit de tijd der Highwaybouwers.
 
 



Nog een museumstuk, maar niet uit het museum van Dawson Creek.
Deze oorlogsfilmaffiche uit 1957 stamt uit de magazijnen van WillyDenninger. Waar heeft hij dat gehaald?
 
 



Laatste briefing voor het vertrek een dag later in de SUDETENHALL. Het konvooi is ingedeeld in
11 MARCH UNITS van 8 tot 11 voertuigen. De 2 Willy´s zijn het vierde voertuig van MARCH UNIT nr 2.
 
 



De opstelling voor de openingsceremonie van de ALCAN 12 op het NORTHERN ALBERTA RAILWAY PARK.
In de oude graansilo´s is de DAWSON CREEK ART GALLERY ondergebracht.
 
 



Willy DENNINGER voor zijn truck met een reklame voor zijn vereniging.
 
 



De openingsceremonie van het  Alaska Highway Convoy 2012 in Dawson Creek op 04 augustus 2012.
 
 



Nog een welkomsplakaat in Dawson Creek.
 
 



Nog een nacht geduld, morgen is het zover. De wielblokken echter niet vergeten weg te nemen.
 
 



De “Show Room” aanhangwagen van MVPA.
 
 

 
 

 
 

 
 



Een paar Km na de start richting Taylor en Fort St John. In de achtergrond ziet men graansilo´s.
 
 



De KISKATINAW RIVER nadert.
 
 



De KISKATINAV RIVER BRIDGE. De brug heeft een bochtige structuur. Bemerk het houten rijvak van de brug.
 
 



De KISKATINAW RIVER.
 
 



Lunch in SHEPHERD´s INN .
 
 



Een tractor JOHN DEERE uit 1937. De chauffeur is de eigenaar van SHEPHERD´s INN.
Hij rijdt van voertuig tot voertuig om zijn tractor voor te stellen. Hier praat hij met Terry SHELSWELL.
 
 



The BETCHER´s van Wally en Nadia naast Schepherd´s Inn.
 
 



BUCKINGHORSE in het zicht. De eerste dag zit er bijna op. De voertuigen rijden links de parking op.
 
 



Het parkeer- en overnachtingstterrein in BUCKINGHORSE. Veel is hier niet te zien.
Citaat Willy 1: een oude militaire barrack van 1942... gelijk in Vogelsang, met een winkel en een restaurant.
Twee WC´s voor al dat volk !!!
 
 



Dat ziet er in ieder geval goed uit. Een cateringbedrijf verzorgt in opdracht van de Lodge een BBQ.
De eigenaar van het cateringbedrijf is LEN CORNET, zijn vader was Belg, maar hij spreekt enkel Engels.
 
 



Links: De BBQ smaakt. Rechts: Buckinghorse ligt op Mile 175 van de Alaska Highway. Dag 1 zit er op.
 
 

 
         
Vorige pagina
  TOP   Volgende pagina