Startklaar voor de rit van MARTINEZ naar REDDING. Elke plaats wordt benut voor reservedelen.
 
 



Willy DENNINGER aan het stuur van zijn M35A3 Truck.
 
 



De eerste Kilometer van een zeer lange reis door Canada en het koude Alaska (USA).
 
 



Op de Interstate Highway 5 ergens tussen San Francisco en Redding.
 
 



Over de VIETNAM VETERANS MEMORIAL BRIDGE wordt de SACRAMENTO RIVER overgestoken.
 
 



Een rustpauze ergens op een parking van de Interstate 5 Highway nog altijd in Californië.
 
 



Redding, het einddoel van de eerste dag nadert.
 
 

 
 



Links Willy DELMEIRE (vanaf nu Willy 1). Rechts Willy DENNINGER (vanaf nu Willy 2).
 
 



De truck op de parking van Denny´s restaurant-Hospitality Inn. Aankomst in Redding: 26 juli 2012 om 1700 uur.
Onderweg benzinefilter moeten vervangen.
 
 

 
 



Nog in California. Willy 1 aan het BLUE STAR MEMORIAL HIGHWAY bord als hulde aan de Amerikanen die vochten in WO II.
Deze herinneringsborden staan op zeer veel Highway´s in alle staten van de USA.
 
 



Na een Continental Breakfast (= Amerikaanse koffie Citaat Willy 1 : Kousen Sap, en donuts)
in het Hospitality Inn vertrek met als einddoel van de dag : Brooks.
Een zicht op de MOUNT SHASTA bergtop uit de CASCADE MOUNTAINS in Noord California
 
 



De grens tussen California en Oregon Het is ondertussen kouder geworden.
 
 



Een mooi landschap met eenzame hoeve ergens in Oregon.
 
 



In het kleine stadje Canyonville wordt de tweede rust van de dag genomen.
 
 



Het einddoel van de dag (Brooks) nadert. Hier komen ze nog aan een kleine luchthaven voorbij.
Om de aandacht te trekken staat een viegtuig in de weide voor de loodsen van het vliegveld.
 
 

 
 



Willy 1 voor de Fulltrack van Mark WIESNER in BROOKS (OREGON-USA).
Fulltrack: M 75 Continental Benzinemoter AO 895, 6 Cyl luchtafkoeling.
 
 



De bank voor de manschappen, de zitplaats voor de tankcomd, radiopost, kisten met .50 munitie.
 
 



Het “rijk” van de Fulltrackchauffeur.
 
 



Links: de aankondiging van de STEAM IT UP.  Rechts: een BUCYRUS-ERIE (South Milwaukee-Wisconsin-USA) kraan.
 
 



Een TUCKER SNO-CAT (Snow-Cat).
 
 



Een machine uit de spoorwegbouw.
 
 



Een bulldozer van de Amerikaanse Genie.
 
 



Een D6 Caterpillar uit de jaren midden 1930.
 
 



De meeste tuigen werkten nog en er werden ook demonstraties gehouden. Hier een bull om wegen open te breken.
 
 



Bij de oldtimers stond ook een Ford Mustang.>
Kleine foto: mijn Mustang waar ik van 1967 tot 1977 mee gereden heb
.
 
 



Een Oldtimer (is een ex Navy of Ford B Type)van de brouwerij MINOTTS, gesticht in 1856.
 
 



Jong en oud amuseren zich op de 0-Scale trein opgebouwd op het terrein van STEAM IT UP.
 
 



De groep uit California vervoerde de oldtimers op aanhangwagens. Hier hebben ze een Jeep Willys afgeladen.
 
 



Nog een Jeep Willys op aanhangwagen.
 
 



Opvallend in deze groep. Alhoewel we naar het koude ALASKA trekken zijn de meeste voertuigen “Décapotable”.
 
 



Een DODGE M 43 ambulance.
 
 



Een Jeep Willys met aanhangwagen.
 
 



Toch nog een gesloten Jeep Willys bij de veteranen uit California.
 
 

 
 



Om 0600 uur ontbijt bij Mark WIESNER. Daarna voorraad opgedaan in de appelbomen van Mark !!!
 
 



Om 0900 uur vertrek uit BROOKS met een konvooi van 9 voertuigen met Chilliwack als einddoel van de dag (558 KM).
 
 



Voorbij aan PORTLAND. Nog zijn we in de staat OREGON.
 
 



De INTERSTATE 5 BRIDGE in VANCOUVER(USA) over de COLUMBIA RIVER.
 
 



De COLUMBIA RIVER vormt de grens tussen de staten OREGON en WASHINGTON.
 
 



Tijdens de haltes worden de ladingen nagezien en aangepast.
 
 



De laatste meters in de USA in SUMAS. In de verte de grenspost naar ABBOTSFORD (British Columbia-Canada).
 
 



Het grensstation tussen USA en CANADA.
 
 

 
         
Vorige pagina
  TOP   Volgende pagina