Herinneringen van een Artikel 46 - Genist 1967-1968 1Cie Brug ST
     

Mijn naam is Bruno C.L. Cauwe.
Ook ik kreeg indertijd zo'n brief met een spoorkaartje er aan vast geknipt met de bestemming Klein-Kasteeltje te Brussel en ben toen ook maar gegaan.
Met een stempel in rood stond er op deze brief Artikel 46. Wat dat betekende ontdekte ik pas na het maken van de pasfoto en het bloedtrekken.

Dit betekende, achteraf begrepen, militair in actieve dienst met betrekking op dat Artikel 46., Belg in buitenland verblijvend. ( eenmaal binnen, niet meer buiten laten!!!! )
Ik kwam namelijk uit Nederland, en daar woon ik nu nog.
In het Klein-Kasteeltje begon dus meteen mijn legerdienst, na 3 dagen Klein-Kasteeltje werd ik overgeplaatst naar (Persoonlijk in een VW camionette door een Kpl van deur tot deur gebracht. )
Opleidings Centrum No.: 3, Kazerne Majoor Blairon in Turnhout, waar ik in de 4e Compagnie verbleef en de chauffeurs opleiding volgde.
Ook in Turnhout mocht ik de eerste twee maanden de kazerne niet verlaten
(" ge zoudt toch maar eens de grens overwippen" ??? .... humor).

Na 3 maanden Turnhout ben ik dan op transit gegaan naar Duitsland en ben ondergebracht bij het wapen der Genie in Kwartier Adjudant Brasseur in Westhoven (Keulen) bij de 1ste Compagnie Brug - ST., alwaar ook ik afzwaaide en ook mijn legerdienst afsloot.

Foto: Bruno Cauwe -1-
     
 

Wapen van 1ste Compagnie Brug ST (Steel-Teadway) en Wapen van Commando Genie,
waaronder de 1Cie Brug ST resulteerde.

Foto: Bruno Cauwe -2-

     
    Foto: Bruno Cauwe -3-
     
 

De 1ste Cie Brug-ST is ontstaan uit een bruggenvervoer compagnie van het Engelse RASC Transport Corps vanuit de tweede wereldoorlog, welke werd overgenomen door het Belgische Leger en werd opgenomen in het Wapen der Genie in 1951.

Foto: Bruno Cauwe -4-

 

In 1957 krijgt de Compagnie zijn definitieve samenstelling en zijn benaming:
1ste Compagnie Brug Steel-Treadway.

Op 1 september 1965 werd de status van de 1ste Cie. Brug-ST gewijzigd en werd de Cie. Een Korps. Een zelfstandige eenheid Gevechtsgenie welke niet alleen M2 - ST bruggen vervoerde maar ook bouwde in eigen beheer, als aanvalsbrug.

De Cie. beschikte vanaf toen over een eigen organisatie, zoals een eigen sectie administratie, Maintenance, QM, P.O.L. Munitie en springstoffen stock, veldkeuken en kampement uitrusting en werd onder direct bevel gesteld van het Commando Genie (eveneens gevestigd in Kwartier Adjudant Brasseur te Westhoven ) zodat de Cie. direct kon worden ingezet waar nodig en elk moment.

Veelal werden ook oefeningen en manoeuvers door de Cie. ondersteund en/of materialen beschikbaar gesteld aan andere Genie-eenheden en/of gevechtsbrigades.

Foto: Bruno Cauwe -5-

 

De drie vergulde helmen op zwarte achtergrond stellen de drie bataljons van een Groepering Gevechtsgenie voor.
Het rood gedeelte vormt een brug, symbool van het Genie-wapen.
Het harnas is dat van een romeins strijder: de wapens, bijl en zwaard, zijn deze van de Sapeurs-Mineurs, voorloper van het huidige Genie-wapen.

Foto: Bruno Cauwe -6-

 

     


Hoofdgebouw van het Commando Genie op de Polygoon van Kwartier Adjt. Brasseur te Westhoven.

Foto: Bruno Cauwe -7-

Op deze niet al te beste foto zien we blok 1 van Kwartier Adjt. Brasseur. Rechts is de ingangsdeur van de 1ste Cie Brug-ST, welke was gehuisvest op de begane grond en de éérste verdieping.
Uiterst links beneden was het Piket/Permanentiekot gevestigd.
Op de bovenste verdieping was gevestigd de Staf Cie van Kwartier Adjt. Brasseur en ook een sectie van de ontmijningsdienst - Bomb Disposal.

Foto: Bruno Cauwe -8-

 
 

Het wapenschild aan de ingang van de 1ste Cie Brug-ST.
WAAR EEN WIL IS IS EEN WEG

Foto: Bruno Cauwe -9-

 

Zicht vanuit mijn kamer nr.216 op de hoofdingang van Kwartier Adjt. Brasseur.

Foto: Bruno Cauwe -10-

     
Satelietbeeld van Kwartier Adjt Brasseur
Foto: Bruno Cauwe -11-
     
Brockway B666 M2 Bridge Erector Truck
     


Dit is de Brockway B666 waarvan er 24 stuks, ondanks hun hoge leeftijd, operationeel waren in de 1ste Cie Brug ST, 6 secties van 4 stuks en enkele mindere exemplaren voor reserve en scholingsdoeleinden.
Dit betekent dat de 1ste Cie Brug ST 151 meter brug Steel Treadway brug KLAS 50 Ton opgeladen in de garage had staan. In het magazijn Brug op de Polygoon aan de Rijnoever lag nog bijbehorend extra materiaal opgeslagen om een brug te bouwen tot een lengte van ca. 200 meter.
1 SRE (Stalen Rijwegelement) was 3,15 m. lang en woog ca. 1.100 Kg, er stonden er 4 op een BKW (Brockway).
Meer info over typelading BKW, zie ladinglijst BKW.

Brockway B666, 8 ton 6 X 6 werd gebouwd voor het Amerikaanse Leger in de periode eind 1941 tot en met 1946 bij de Brockway Motor Company P.A. U.S.A.
Motor: Hercules HXD zijklep benzinemotor, 6 cilinders in lijn, cilinderinhoud 14.010 c.c. (14.01 liter).
Vermogen: 220 PK bij 2.150 toeren/minuut.
Transmissie: 4 versnellingen vooruit en 1 achteruit, hoge- en lage gearing 4 X 6 of 6 X 6 aangedreven.
Remmen: pneumatische persluchtremmem en een elektrische aanhanger rem.
Elektrische installatie: ontsteking 6 volt, verlichting 12 volt.
Dubbel lier systeem ( mechanisch) en voorzien van een hydraulische portaalkraan (portiek) van fabrikant Daybrook Hydraulic Company, Green Ohio U.S.A.
Wielbasis, 5,58 m., lengte voertuig 9,50 m., Breedte, 2,54 m. Hoogte, 2,79 m. Gewicht voertuig ca. 8 ton, gewicht typelading 12.020 Kg, totaal gezamenlijk gewicht 20,020 ton.
Snelheid, ledig, ca. 70 Km/uur, geladen ca. 55 Km/uur.
De benzine consumptie van de Hercules HXD motor bedroeg normaliter 15 liter op 100 kilometer.
Een GELADEN Brockway slurpte zo'n 0,26 liter per kilometer weg.

Foto: Bruno Cauwe -12-

 
Hercules HXD Zij klep-benzinemotor (Brockway)
Foto: Bruno Cauwe -13-
 
 
Hercules HXD Zij klep-benzinemotor (Brockway)

Foto: Bruno Cauwe -14-
 
 
Foto uit einde 1942 van de Daybrook Hydraulic Company in Green Ohio U.S.A.
Foto; Daybrook archief

Foto: Bruno Cauwe -15-
 
  Foto uit einde 1942 van het Daybrook terrein. Bij Daybrook werden Brockway-Chassis voorzien van de hydraulische portaalkraan en verdere uitrusting tot de komplete Brockway -Bridge Erector Truck, Brockway B 666.
Foto; Daybrook archief

Foto: Bruno Cauwe -16-
 
 
Merkbeeld Brockway Motor Company
Foto: Bruno Cauwe -17-
 
  De Brockway Motor Company heeft vrachtwagens gebouwd vanaf 1912.
In 1956 werd een samenwerkings verband aangegaan met Continentel Motors en Mack.
Op 8 juni 1977 verliet de laatste truck onder de merknaam Brockway de fabriek, Model; BKW75, waarna Brockway geheel overging in MACK.

Foto: Bruno Cauwe -18-
 
 

Achteraanzicht Brockway met typelading
zonder vlotters (pontons).

Links: SM Bruno Cauwe Rechts: SM Roger D'Hoore.

Foto: Bruno Cauwe -19- 

     
Typeladingformulier Brockway B666
Foto: Bruno Cauwe -20-
 


Het afbreken van vlotten aan de Rijnoever in Westhoven.
Aan het stuur SM Roland Verbrigghe,
aan de portiekbediening SM Bruno Cauwe.

Foto: Bruno Cauwe -21-
 

 
  Overname formulier Brockway B666
Foto: Bruno Cauwe -21b-
 
     
     
Kamp Vogelsang    
     
Vanaf eind oktober 1967 tot en met eind juli 1968 kwam ik als Brockway -M.A.N. Chauffeur veel in Kamp Vogelsang, bijna elke week een dag, meestal woensdag of donderdag.

Alle jaargetijden heb ik aan me voorbij zien trekken in deze prachtige streek, de herfstkleuren inclusief de nevel slierten en dikke (soms aanvriezende) mist, ik heb er sneeuwballen gegooid, het natte voorjaar zien opkleuren en in de zomer in het meer gezwommen.
Het naar Vogelsang op zending gaan mocht ik elke keer ervaren als een dag "Congé-Paye".
Maar het hoofddoel was natuurlijk de controle van de Genie goederen en gereedschappen welke lagen opgeslagen in het "Geniekot" aan de "Genie - Plage", zoals wij dat toendertijd noemden.
Meestal ging ik er naartoe met Sgt Eggermont Frankie, Kpl Spillebeen of Kpl Peeters Albert.
We telden dan de brugstukken SRE (Stalen Rijweg Elementen), en HRE (Houten Rijweg Elementen), controleerden de vlotters, lieten de buitenboordmotoren proefdraaien in de waterbakken en vervingen bij oefeningen onklaar geraakte materialen. De materialen welke in Vogelsang werden gebruikt voor de vlotten- en ferry bouw waren in die tijd eigendom van de 1ste Cie Brug-ST.
De te herstellen materialen werden vervolgens naar het 51 Gn Bn Depot vervoerd in Aken Hitfeld en de herstelde materialen van daar weer naar Vogelsang en/of Westhoven.

Heel goed kan ik mij nog herinneren dat ik voor het eerst de "Weg der Zuchten" MOEST afdalen naar de Genie-Plage als nog onervaren BKW chauffeurke met een geladen Brockway en daar kwam hij dan, DE BOCHT, het was in
December 1967, het had licht gesneeuwd het was ijzig koud in zo'n open cabien nog nooit heb ik zo gezweet, m'n hart bonsde onder mijn pots, het stuur, zo groot als of ge een gazette zat te lezen in mijn bezweette handen, de handrem in de "waakstand", de deur los van slot om in 'geval van' het schip snel te kunnen verlaten.
Dan de bocht half ingestuurd, links voor en rechts achter op de taluut het handgas op ralantie plus en dan een keer of drie voor en achteruit steken onder het kreunen van het chassis door de axiale bewegingen, ondersteund door het felle sissen van de perslucht remmen (welke bij niet iedere BKW optimaal fuctioneerde op zo'n steile helling met zo'n lading).

Eenmaal beneden trof ik Kpl Peeters op zijn polshorloge tikkend, Hela, Rosse, duurt dat nog lang???
De koffiebreak is al gedaan NDJ.
Ik heb de BKW naast het Geniekot gestald, ben uit de cabien afgedaald en met het gevoel dat alsof het niet veel scheelde dat de dunne k@k mijn ghetten bereikte ben ik naar de oever van het meer gelopen, en heb daar een halfuurke zitten bijkomen.
De rest van die dag heb ik het niet meer koud gehad. Ik heb de bocht daarna nog vele keren met plezier gedaan.

 
Zicht op het Urftdal richting De Burcht vanaf de stuwdam, december 1967.
Foto: Bruno Cauwe -22-
 
Zicht op de 'Genie-Plage vanaf het Geniekot januari 1968.
Foto: Bruno Cauwe -23-
  Zicht vanaf het Geniekot.
Foto: Bruno Cauwe -24-
 

Mijn M.A.N. 630 voor het Geniekot.

De 163, 1 van 3 waarvan ik titularis was.
Alle M.A.N.s in de 1ste Brug begonnen met 64.

Ik had de M.A.N.s 64163, 64165 en de 64167.
En daarbij nag de Brockway's 9885 en de 10868,
dus qua onderhoud camionneke altijd werk genoeg.
januari 1968.

Foto: Bruno Cauwe -25-

 
 

M.A.N.630 naast het Geniekot.
Wat was hij nog mooi nieuw!
januari 1968

Foto: Bruno Cauwe -26-
  Hier poseer ik voor een M 48A ABLV (Armoured Bridge Launching Vehicle ) van het 1Gn Bn Westhoven Passendale met welk Gn Bn wij enkele dagen oefenig draaide. op de voertuig parking achter de CMC kantien, op de achtergrond enige van onze BKW's .
Februari 1968.


Foto: Bruno Cauwe -27-
 
M 48A Brugslagtank in actie.
Het werpen van de brug. februari 1968
Foto: Bruno Cauwe -28-   Foto: Bruno Cauwe -29-
 
Een M 75 Fulltrack van het 1 e Gn-Bn
februari 1968

Foto: Bruno Cauwe -30-
  Hier bol ik met m'n M.A.N. 630 op de tankbaan (Wedstrijd) van Wollseifen naar De Burcht met in m'n kielzog een M75 Fulltrack van het 1Gn Bn.
Ik heb verloren!!!!, afrekenen in de kantien.
Voor deugnieterij was ik ook altijd wel te vinden.
Februari 1968.

Foto: Bruno Cauwe -31-
Zicht op de Urftdam januari 1968
Wat wellicht opvalt is dat de fotos van Kamp Vogelsang zijn getrokken op afgezonderde plaatsen.
Rede:
1967-1968
het waren de hoogtij dagen van de koude oorlog en fotograferen was toen verboden in Kamp Vogelsang.


Foto: Bruno Cauwe -32-
 

Foto: Bruno Cauwe -33-

     
     
Foto's uit de 1ste Cie Brug ST    
     
 
Hier onze G.M.C. met Leroy Compressor Unit
SM Francois Spaepen in zijn 'Blazer'

Foto: Bruno Cauwe -34-
  Mijn maat SM Roland Verbrigghe bij een W666
Brockway model in licentie gebouwd door White Trucks,
zie andere lier opbouw.

Foto: Bruno Cauwe -35-
 
Met de maten in Keulen.
v.l.n.r. SM Henri Schepers, SM Jan Lamoen, SM Demey,
SM Willie Vlaminckx en SM Bruno Cauwe

Foto: Bruno Cauwe -36-
 

Aan de MT op de moto FN.

Foto: Bruno Cauwe -37-

 

Kamer 216 AFZWAAI december 1967

v.l.n.r. SM Jacques Azou, SM Rudi De Decker
(alias Cesar, hier verkleed als St-Barbara)
zo kwam hij vol van bier terug uit de kantien, humor!!!
SM Ronnie Migom (Miss MT)
en SM Roger Moorkens (Jacky).

 

Foto: Bruno Cauwe -38-

     
 

Hier één van onze twee G.M.C. Bolsters,
met typelading Staanders en schragen voor
M2 bruggenbouw over droge bres
of combinatie droge/natte bres.

Foto: Bruno Cauwe -39-

 

Oefening M2 Bruggenbouw droge bres op de polygoon van Kwartier Adjt. Brasseur.
Zie hoe de Brockway 3 SRE Stalen Rijweg Elementen aaneen in de portiek heeft hangen, da's mooi 3 ton en een half.

Foto: Bruno Cauwe -40-

 

SM Willie Vlaminckx en SM Bruno Cauwe
op de polygoon van Kwartier Adjt. Brasseur.

Wij hadden onze schaapjes geteld!

Foto: Bruno Cauwe -41-

 
Afzwaai van SM Jacques Azou kamer 216.
v.l.n.r. SM Lionel Muyshondt, SM Paul Huybrecht, SM Bruno Cauwe, SM Jacques Azou
SM Roger Van Ham en SM Jean-Pierre Vrancken.

Foto: Bruno Cauwe -42-
     
     
Bivak Wahnerheide Keulen/Bonn april 1968    
     
 
Koffie Break
Foto: Bruno Cauwe -43-
  Brockway machinist SM Henri Schepers
met zijn 'Troetel-BEEST'.

Foto: Bruno Cauwe -45-
     
 

Bos-Restaurant Wahnerheide

SM Roland Verbrigghe en SM Bruno Cauwe

Foto: Bruno Cauwe -44-

     
 

Hier als bivakwacht bij mijn M.A.N. 630, de 64163.

Foto: Bruno Cauwe -46-

     
     
Brockway-Bridging Senheim / Senhals aan de Moezel juni 1968
     
1ste Cie Brug ST helpt 17de Pantserbrigade de Moezel over.
     
Half juni 1968 is het de 1ste Cie Brug ST voorzien pontonbrug-ferry’s te leveren ten behoeve van een terugtrekkings oefening van de 17de Gepantserde Brigade achter de Moezel.
De bruggenbouw was voorzien voor het 15de Genie.

Daar dit een grote manoeuvre betrof waaraan de 1ste Cie Brug ST dienst verleende, werd door interne staf van de Cie besloten er een eigen alarm Fase 1 oefening te realiseren.
Dat betekende dat de gehele Cie met alles er-op en er-aan binnen 4 uur tijd de poort moest uitgereden zijn.
(gelijk bij een Quick-Train). Dit gebeurde (lees: lukte weer) ruim binnen de tijdslimiet.
Zoals ook in eventuele oorlogstijd, werd de colonne gevormd en werd ‘s nachts met verduisteringsverlichting koers gezet naar de Moezel ten zuiden van Cochem alwaar in Faid het bivak werd ingericht door onze kwartiermakers en de laatste voertuigen bij het krieken van de dag het bivak binnen reden. Dan voor de brugladingchauffers direct slapen, want om 11.00 uur moest het brugslag materiaal geleverd worden op de werf in Senhals alwaar het 15e Genie aan het werk kon, omdat om 15.00 uur gepland was dat de eerste voertuigen van de 17e Brigade zouden arriveren in Senheim voor de oversteek, zo'n 400 voertuigen.

Op tijd was de 1ste Cie Brug ST op de werf. Wat ontbrak was het 15de Genie.
Bevel van onze Commandant Timmerman Lucien:
"Mannen, En-Garde om 3 uur moet dat spel varen, zoniet dan zet ik geen extra Stella in !!".

Om ca. 15.00 uur werden de eerste voertuigen overgezet, wat tot in de late avonduren voortduurde.
De mannen van het 15de Genie zijn later nog wel komen kijken, verlaat, of verloren gebold of verslapen?
We zullen het nooit weten.
Een ding was WEER bewezen, de inhoud van de spreuk op ons Cie wapen .... "Waar een wil is is een weg"!!!
Het afbreken en opladen van het ST materiaal pakten we er ook nog even bij, onder het genot van de beloofde Stella’s natuurlijk.

De Moezel in zicht. Burcht Cochem
Foto: Bruno Cauwe -47-
 

Op weg naar de werf in Senhals
met SRE Typelading 2.

Foto: Bruno Cauwe -48-

     
 

Lading formulier TYPE LADING II

Foto: Bruno Cauwe -49-

     
 

Aanvang van de bouw van het eerste vlot.

Foto: Bruno Cauwe -50-

     
 
Hier zit ik op de vlotter, links van mij SM Robert Bollaert,
aan het stuur van de Brockway SBV Bosmans,
aan de portiekbediening Kpl Peraer,
daar achter 1Sgt Van den Eynden en enkele mannen van
het 15de Genie die verbaasd toekijken.

Foto: Bruno Cauwe -51-
 

Tweede ferry voltooid.
Zicht vanaf de Brockwaymotorkap.

Foto: Bruno Cauwe -52-

 
Adjudant Aernout Korps CSM 1ste Cie Brug ST
na het inspecteren van 'De Boef'.

Foto: Bruno Cauwe -54-
Nachtverblijf in het bivak in Faid
Foto: Bruno Cauwe -53-
 
 
Verzameling 'Boef', bivak Faid.
Foto: Bruno Cauwe -56-
   

v.l.n.r. SBV Bouchee, SBV Bosmans,
SM Buntinkx, SM Verbrigghe, SM Cauwe,
SM Roger De Clerq en SM Pierre De Clerq

Foto: Bruno Cauwe -55-

 
 

Het overzetten van voertuigen van de 17de Pantserbrigade.

Foto: Bruno Cauwe -57-

     
 

De vlotoverste (op het dak van de M.A.N.) geeft
optische signalen met zijn armen aan de schippers
om het vlot te besturen.

Foto: Bruno Cauwe -58-

     
 

Stella-Break op de werf in Senhals.

Staand: SM Robert Bollaert
en SM Lionel Muyshondt (Vedette Schipper),
Zittend: SM Henri Desmet, SM Bruno Cauwe
en SM Francois Tronckoe (Vedette Schipper).

Foto: Bruno Cauwe -59-

 

Het leegzuigen van de vlotters.

In het midden SM Francois Spaepen (operator compressor) in de slaaphouding,
rechts dé anciens SM Bruno Cauwe en SM Henri Desmet (met bier)
en 2 bleukes voor het werk met de spinnekop.
Achteraan links de 6x6 mobiele kraan Lorain van Kpl Stoelen.

Foto: Bruno Cauwe -60-

     
     
Bataljonsfeesten Kwartier Adjt. Brasseur Westhoven - 2 juni 1968
     
Hier mijn Brockway 10868 in 'Concours Conditie' na de voertuigparade.
Foto: Bruno Cauwe -61-
Foto: Bruno Cauwe -62-
 

Hier een foto van een van de vroegste 'Zwemoefeningen' van de MOFAB's vanaf de Rijnoever op de polygoon.

Foto: Bruno Cauwe -63-

 
Foto: Bruno Cauwe -64-   Foto: Bruno Cauwe -65-
What MOFAB? Nix MOFAB!! Brockway was Amphibius too !!! (Humor).
Foto: Bruno Cauwe -66-
     
     
Nog wat beelden juli 1968
     
 
Scholing geven met de Brockway op de scholingsbaan Altenrath.
Brockway - Full Speed - Full Loaded!

Foto: Bruno Cauwe -67-
  Scholing geven met de M.A.N. op de scholingsbaan Altenrath.
Naast het vliegveld Köln/Bonn

Foto: Bruno Cauwe -68-
 

Repliek van Commandant Timmerman
op de manoeuvres 'RED EYES'.

Tekst: Cie blad 1ste Brug ST

Foto: Bruno Cauwe -70-

 

     
 

Foto: Bruno Cauwe -69-
Hier ontvang ik, vlak voor m'n afzwaai,
uit handen van Commandant Timmerman Lucien,
het 'Chauffeursdiploma' en
de akte 'Genie-Brevet' met
bijbehorend burgerinsigne P.O.P. (Perfect On Place).
 

Twee nummers die ik nooit zal vergeten!

 
v.l.n.r. Embleem BE Corps, embleem Goed Chauffeur en embleem Goed Chauffeur Zware Voertuigen.
Foto: Bruno Cauwe -71-
     
     
Rijneiland te Hersel 1967
     
Hier een beeld van een complete M2 Steel Treadway 50 tons brug.
Constructeurs: 1ste Cie Brug ST

Foto: Bruno Cauwe -72-
Op de brug te Hersel.
v.l.n.r. Jeep Minerva, Ford F3 Rhein (Jeannette), Bedford RL, Brockway B666 en Magirus Deutz Tractor.

Foto: Bruno Cauwe -73-
     
     
Mijn Afzwaai    
     
 

De éérste M.A.N. chauffeurs van de 1ste Cie Brug ST.
SM Roland Verbrigghe, SM Bruno Cauwe en
Kpl Camile Gerard (Chauffeurs Monitor).

'Hét M.A.N. TRIO'.

Foto: Bruno Cauwe -74-

     
 

Afscheidsdrink met maat Roland Verbrigghe.

12 maand met elkaar gediend
en de 1ste Cie Brug ST overleefd ...
mede door de vele pinten!

Foto: Bruno Cauwe -75-

 
Afscheidsdrink in de kantien 26 juli 1968.
v.l.n.r. SM Roger D'Hoore, Kantienierster Marie-Jeanne, SM Bruno Cauwe, Kantienierster Paula,
SM Roland Verbrigghe, SM Pierre Clerq, SM Patrick Williamme,
onder: SM Etienne Demeunaire, SM Robert Bollaert en SM Roger Clerq.

Foto: Bruno Cauwe -76-
De zes S-U-P-E-R-S onder het 'wakend oog' van Kantienierster Marie-Jeanneke.
Foto: Bruno Cauwe -77-
Laatste blik vanuit mijn kamer 216.
Verzameling taakverdeling miliciens... het ga jullie goed!

Foto: Bruno Cauwe -80-
Foto: Bruno Cauwe -81-
Foto: Bruno Cauwe -82-
Een weerzien na zo'n 35 jaar, ik kan je verzekeren, het doet je wat nog eens poseren naast een Brockway-Reus!
Foto: Bruno Cauwe -83-